Η Συνεταιριστική Εταιρεία Σίφνου (ΣΕΣ) με την υποστήριξη του Δήμου Σίφνου, του Συλλόγου Επαγγελματιών και Εμπόρων Σίφνου και τοπικών επιχειρήσεων, ξεκίνησε από 15 Απριλίου 2016 τη δράση «Καν΄ το όπως ένας Σιφνιός» με στόχο την μείωση και οριστική εξάλειψη της χρήσης πλαστικής σακούλας και αντικατάστασης της με τον παραδοσιακό ντορβά και επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες.

 

Ακολουθεί άρθρο που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του περιοδικού Votre Beaute από την δημοσιογράφο Δέσποινα Σάμψων:

 “Πάντα είχα την αίσθηση ότι τα νησιά των Κυκλάδων ήταν η πιο κομψή πλατεία της ελληνικής περιφέρειας. Εκεί όπου όλα δείχνουν πιο λαμπερά, πιο όμορφα, πιο καθαρά από ατυχείς προσμείξεις. Και η πορεία έχει αποδείξει ότι σε αυτούς τους λευκούς τόπους όλα μπορούν να γίνουν διαφορετικά. Με μια αύρα ιδιαιτερότητας και μια δυναμική διάθεση να αλλάξουν όλα από το τίποτα.

Κάπως έτσι, εκεί στη Σίφνο έχουν αποφασίσει φέτος να μην ξανακρατήσουν στο χέρι τους κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την εξαιρετική αισθητική τους.  Από 15 Απριλίου 2016 λένε επίσημα “όχι-στην-πλαστική -σακούλα” και με τη βοήθεια της Συνεταιριστικής Εταιρίας Σίφνου (Sifnos Island Cooperative) τρέχουν το δικό τους μαραθώνιο προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Μέσα σε ελάχιστα 24ωρα από σήμερα ξεκινά στο νησί η εφαρμογή της Οδηγίας 2015/720 για την μείωση χρήσης της πλαστικής σακούλας με μία σχεδόν συνολική συμμετοχή από τα τοπικά καταστήματα λιανικής πώλησης.  Εκεί λοιπόν στις διακοπές του Πάσχα ή του καλοκαιριού θα ανακαλύψουμε όλοι τους τοπικούς επιχειρηματίες οι οποίοι στηρίζουν την δράση παρέχοντας αντικίνητρα με την υιοθέτηση χρέωσης 0,10 ευρώ για κάθε πλαστική σακούλα και παράλληλη διάθεση πάνινων τσαντών από την Συνεταιριστικής Εταιρία Σίφνου. Ένα ολόκληρο νησί θα συνδέσει το shopping αλλά και την καθημερινή κατανάλωση με μια λευκή τσάντα που δεν θα προσβάλει πια κανέναν.

Για κάποιους τακτικούς επισκέπτες του νησιού, η απόφαση αυτή δεν έρχεται από το πουθενά. Βρίσκεται βαθιά κρυμμένη στην λίστα με τις τοπικές αξίες: φινέτσα, καθαρές γραμμές, προστασία του περιβάλλοντος, απλότητα, πρακτικό πνεύμα, υψηλή αισθητική. Τον Ιούνιο του 2015 το νησί ξεκίνησε να διαθέτει σε πολύ χαμηλό κόστος μια πάνινη τσάντα πολλαπλών χρήσεων από 100% βαμβάκι, σε 3 μεγέθη, που παράγεται εκεί και κατάφερε μέσα στις πρώτες 40 ημέρες να πουλήσει 2.400 τσάντες.

Οι εμπνευστές της ιδέας αφιέρωσαν τον προσωπικό τους  χρόνο για να γυρίσουν κάθε οικισμό και να μιλήσουν για την καινούρια συνήθεια που θα κάνει την διαφορά στην καθημερινότητα τους. Συνεργάστηκαν με εκπαιδευτικούς, πρόσφεραν περίπου 500 υφασμάτινες τσάντες στα σχολεία σε μαθητές και τους γονείς τους και συνδύασαν την ευαισθησία τους με το ανοιχτό πνεύμα της τοπικής κοινωνίας. Τα παιδιά του νησιού μετατράπηκαν σε designers και παρουσίασαν ζωγραφισμένες τις υφασμάτινες τσάντες που τους χαρίστηκαν, έφτιαξαν βίντεο και κουκλοθέατρο για το περιβάλλον και τραγούδια με θέμα τη ρύπανση από τις πλαστικές σακούλες. Όλο το χειμώνα η δράση μετατράπηκε σε γιορτή Τέχνης και δημιουργίας. Και ξέρεις κάτι άλλο; 1.000.000 πλαστικές σακούλες που καταναλώνονται κάθε χρόνο στο νησί είναι πάρα πολλές. Ετοιμάσου στις διακοπές σου να κρατήσεις οτιδήποτε άλλο…”

ΠΗΓΗ: beautemagazine.gr

————————————————————————————————————————-

 

Το Δελτίο Τύπου για την δράση της ΣΕΣ έτυχε ευρύτατης αποδοχής, από τα πιο δημοφιλή μέσα ενημέρωσης πανελλαδικά και κορυφαία στις κατηγορίες τους, με δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες μοναδικούς αναγνώστες ημερησίως, έχει παραμείνει για αρκετές ώρες στις κεντρικές τους σελίδες, και ορισμένα sites μάλιστα το έχουν κάνει και tweet στους αντίστοιχους λογαριασμούς τους που επίσης ακολουθούνται από χιλιάδες αναγνώστες με τη σειρά τους. Ενδεικτικά:

News247.gr – 175.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα / μας ενημέρωσαν ότι το θέμα είναι στα πρώτα 5 που ανοίγουν οι αναγνώστες του. Το News247.gr είναι στα πρώτα 5 sites ενημέρωσης πανελλαδικά από πλευράς αναγνωστών. Δείτε την δημοσίευση  εδώ
Lifo.gr – 186.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Tovima.gr – 93.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Athensvoice.gr – 65.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Popaganda.gr – 20.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Andro.gr – 5.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα, Δείτε την δημοσίευση εδώ
Gazzetta.gr – 150.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Huffingtonpost.gr – 170.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα. Δείτε την δημοσίευση εδώ
Thetoc.gr – 92.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα  (το portal της Έλλης Στάη). Δείτε την δημοσίευση εδώ
Ipop.gr – 5.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα (το portal της Πόπης Τσαπανίδου). Δείτε την δημοσίευση εδώ
Oneman.gr – 50.000 μοναδικοί αναγνώστες την ημέρα (κορυφαίο lifestyle ανδρικό περιοδικό). Δείτε την δημοσίευση εδώ
Driveandtravel.gr –  Δείτε την δημοσίευση εδώ
Sportfm.gr  – Δείτε την δημοσίευση εδώ
Ηλεκτρονική έκδοση εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ Δείτε την δημοσίευση εδώ
Ηλεκτρονική έκδοση εφημερίδας Παραπολιτικά  Δείτε την δημοσίευση εδώ
Greek Travel Pages Δείτε την δημοσίευση εδώ

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά, επισκεφτείτε τον επίσημο ιστότοπο της δράσης: εδώ

Κάντε “like” στη σελίδα μας στο facebook: εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.